Enkele referenties van onze interim managers

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  • Arenberg dienstengroep

    Financieel en administratief directeur
    Sociaal secretariaat, kinderbijslagfonds, verzekeringsfonds voor zelfstandigen.
  • MIVB

    Independent Program Director
    MoBIB contactless ticketing solution introduced on the Belgian market. Driving the (ticketing) interoperability with the 3 other operators of the Belgian public transport sector (SNCB-NMBS, TEC & de Lijn,representing STIB-MIVB in BMC. Starting the introduction of a new ticketing platform replacing the current house-grown platform, while in the meanwhile ensuring continuity of the current platform. Managing the kaleidoscope of suppliers & partner. Develop strategic vision for the STIB-MIVB ticketing.
  • Algemeen Christelijk Vakverbond

    Diensthoofd leden- & bijdragebeheer en logistieke- & facilitaire diensten adjunct verbondsdirecteur en lid Dagelijks Bestuur

  • Netwerk Meetjesland vzw (regionale koepelorganisatie voor integrale streekontwikkeling en intergemeentelijke samenwerking)

    Algemeen directeur en Streekmanager
    Coördinator a.i. Regionaal Welzijnsoverleg Streekplatform Meetjesland vzw, Meetjeslands Vormings- en opleidingscentrum vzw, Het Volk cvba, Regionaal Welzijnsoverleg Meetjesland, Intercommunale DVV Meetjesland (schrijven van statuten, businessplan, opstellen meerjarenbegroting en investeringsplan, opstellen beleidsdoelstellingen, HR beleid).
    rapportage aan de raad van bestuur (o.a. opmaak en voorleggen van strategische planning, begroting, kwartaal-/jaarrekening en jaarrapport, subsidiedossiers ESF, EFRO, doelstelling 2, …): o.a. Opleidingsdatabank IVO (2001 - op dat moment uniek in Vlaanderen!), Vital Rural Area (project samen met 14 Europese regio’s).
  • Vulpia Vlaanderen vzw

    Directeur Woonzorgcentrum
    Uitgebreide en algemene kennis over sociale wetgeving en arbeidswetgeving;
    Sociaal Rechter bij de Arbeidsrechtbank te Gent.
  • Belgian Federal Public Service for Social Security

    General Manager Change Management
    SETTING UP HEAD OFFICE and PART of MANAGING COMMITTEE setting up Communication head office (recruitment and selection of personnel); Development of the Management strategic planning and strategic communication plan towards citizens,
    SETTING UP NETWORKS within the sector of the social security (15 institutions), within the FPS/SPF for social security (internal). Design of communication strategy for change management towards stakeholders. Design and development of electronic communication channels (CRM, motivation employees, e-communities), common project management; Management of Internet sites, Spokesperson of the institution and coaching experts for specific cases. Set up of crisis management procedures. Communication and incentive for employee motivation, collaboration with various cabinets (X6) on the matters concerned with the concerned ministers and international contacts and workgroups.
  • Federal Company of the Belgian Railways (SNCB)

    Business Unit manager Change Management
    Set up of a new communication strategy, Team- and budget management, Development of marketing campaigns (marketing mix, B2B, B2C, corporate communication campaigns (tools, Internet, films, Intranet, advertising campaigns…). Media relations, Crisis Communication strategy, communication strategy (change management);Team- and budget management. HR and marketing campaigns. Press relations and coaching press responsible, coaching experts in specific situations. Collaboration with ministerial cabinets; work groups for new projects, collaboration with international public transport organizations, client minded issues.
    • Organization of national and international events. Organization of international congress and seminars (Stockholm, Vienna), IRCA and UIC. International Communication Manager of the AICCF-IRCA.
  • Eweta – Fédération patronale

    Directeur Général Région Wallonne
    Active dans le secteur de l’handicap Elaboration d'une vision et d'un plan stratégique en vue d'encadrer l'action de la fédération, Négociation politique avec les cabinets, Négociation avec les délégations syndicales, Établissement d’un plan opérationnel intégrant des buts et objectifs qui favorisent l'accomplissement des orientations stratégiques de l'organisme, Veiller à ce que le fonctionnement de l'organisme soit à la hauteur des attentes de ses membres, du CA et de l’assemblée générale, Superviser les opérations courantes de l'organisme afin d'en assurer l'efficience et l'efficacité, Rédaction de projets de politique aux fins d'adoption par le CA, élaboration de procédures en vue de mettre en oeuvre les politiques de l'organisme; passer en revue chaque année les politiques courantes et recommander des modifications, au CA, Communiquer avec les membres afin de les tenir au courant des activités de l'organisme et de cerner l'évolution de la communauté cliente et économique et politique, Établir de bonnes relations de travail et des ententes de collaboration avec des groupes communautaires, des organismes, des politiciens et d'autres organismes en vue de faciliter l'atteinte des buts de l'organisme, Administrer les fonds de la fédération à la lumière du budget approuvé et contrôler les
    mouvements de trésorerie
  • Mensura Absenteisme

    algemeen directeur
    Mensura Absenteisme ontwikkelde haar dienstverlening naast medische controle verder onder de noemer van verzuimbegeleiding. Strategie: uitwerken en uitdragen van missie, visie en waarden naar medewerkers, klanten en controleartsen, HR: ontwikkeling van teams en medewerkers, Finance: opstellen van strategische doelstellingen en daaraan gekoppelde budgetten, Deelname aan raad van bestuur, Sales & marketing: nationale klanten en strategisch belangrijke klanten, Networking, Product development: analyse, ontwikkeling en go to market. Procesoptimalisaties: in het kader van operational excellence. Change management.